جزییات گزینش معلمان مدارس غیردولتی برای حضور در کلاس‌های درس

۱۱۰ هزار نفر در مراکز آموزشی و آموزشگاه‌ها حضور دارند

در راستای توسعه مهارت‌های معلمان مدارس غیردولتی، تفاهم نامه‌ای بین سازمان مدارس غیردولتی با دانشگاه فرهنگیان برای آموزش۱۷۰ هزار معلم مدارس غیردولتی منعقد شد.

به گزارش ایسنا، آیین انعقاد تفاهم‎نامه بین سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و دانشگاه فرهنگیان در راستای کمک به تحقق اهداف دولت مردمی و اجرای سند تحول بنیادین و سیاست‌های آموزش و پرورش مبنی بر تحقق عدالت آموزشی و همچنین ماده ۲۷ قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مبنی بر ارتقای سطح دانش معلمان و مربیان و سایر کارکنان مدارس و مراکز غیردولتی با اولویت مناطق محروم و ارتقای کیفی آموزش‌های مدارس و مراکز غیردولتی، آموزش‌های راه دور و امور شوراها برگزار شد.

وی با تأکید بر این که همه برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش، برای تحقق این هدف باید بسیج شود تا معلم در کلاس درس، حضور ثمربخش داشته باشد، ادامه داد: در همه اسناد بالادستی نظام تعلیم و تربیت بر اهمیت این موضوع اشاره شده است و از ۲۳ هدف عملیاتی در سند تحول بنیادین، ۴ هدف عملیاتی مربوط به نیروی انسانی و معلم است؛ همچنین از ۱۳۱ راهکار در سند تحول بنیادین، ۲۵ راهکار مربوط به موضوع نیروی انسانی و معلم در آموزش و پرورش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اظهار امیدواری نسبت به اینکه در سال‌های آینده تمام نیروی انسانی آموزش و پرورش از سوی دانشگاه فرهنگیان جذب شود، افزود: قرارگاه‌های اجرایی سازی سند تحول بنیادین با اسقرار دولت سیزدهم ایجاد شده است و امیدواریم با وجود این قرارگاه به مؤلفه اصلی سند تحول که همان معلم است توجه بیشتری شود و به اهداف سند تحول مانند آموزش، بهسازی، تربیت، نگهداشت و رفاه معلمان پرداخته شود.

وی تصریح کرد: دو میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی و یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس هیأت امنایی تحصیل و یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر نیز از کلاس‌های تقویتی زبان استفاده می‌کنند؛ البته آموزش زبان در سبد آموزش همه خانواده‌ها قرار گرفته است، لذا باید با مدیریت و برنامه‌ریزی اتفاق‌های خوبی در این حوزه صورت بگیرد.

محمودزاده با اشاره به اینکه در قانون تأسیس اداره مدارس غیردولتی، دو ماده به روابط علمی، گزینش و صلاحیت عمومی معلمان در مدارس و مراکز غیردولتی تأکید دارد، افزود: در ماده ۲۷ همین قانون که مصوبه مجلس شورای اسلامی است، دوره آموزشی تکمیلی مربیان و معلمان مورد نظر قرار گرفته است، البته در آنجا آموزش و پرورش مکلف شده تا این کار را انجام دهد.

وی ادامه داد: ۲۵۰ هزار معلم در مدارس غیردولتی تدریس می‌کنند که ۱۷۰ هزار نفر نیروی آزاد و دارای مدارک مختلف لیسانس، فوق‌لیسانس و دکتری هستند و۱۱۰ هزار نفر در مراکز آموزشی و آموزشگاه‌ها حضور دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *