رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از تولید الگوهای کاربردی براساس مفاد سند در حوزه محتوا که هم محتوای آموزشی درمدارس و هم محتوای کتابهای زبان آموزشگاهها را در برمیگیرد خبر داد و گفت: در حوزه کتابهای زبان آموزشگاهها یک رهاشدگی در سنوات گذشته وجود داشته است.
به گزارش ایسنا، احمد محمودزاده در گردهمایی کشوری روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و اعضای شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد با اشاره به سندتحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی و رویکرد مردمی سازی دولت سیزدهم گفت: با توجه به الزامات استقرار سندتحول بنیادین در آموزش و پرورش، در سازمان مدارس غیردولتی که دو میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در ۱۸ هزار مدرسه را دربرمیگیرد اقداماتی را در دست انجام داریم.
وی افزود: همچنین یک میلیون و ۱۰۰ هزار داوطلب فراگیر در ۲۰ هزار مرکز علمی آزاد تحت فعالیتهای مکمل و آموزش زبان هستند. یک میلیون و ۱۳۰ دانش آموز در ۳۳۸۳ مدرسه هیئت امنایی و ۲۳۰ هزار دانش آموز در ۱۵۷۰ مدرسه مناطق آزاد تجاری داریم.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش میکنیم در قالب سه برنامه راهبردی امور مربوط آموزش و پرورش دانشآموزان را پیش ببریم گفت: نخست بازنگری قانون شوراهای آموزش و پرورش است، دوم بازنگری در قانون تاسیس مدارس و مراکز غیردولتی و سوم طراحی نظام جامع مشارکت به شیوه مدیریت هیئت امنایی در مدارس و با نگاه به سیاست گذاریهای مدیریتی است.
محمودزاده از طراحی الگوی ایجاد مدارس مردمی از طریق واگذاری مدارس دولتی و غیردولتی به گروههای مردمی و جهادی، خیرین و واقفین و طراحی مدل جدید مدارس هیئت امنایی با نقشآفرینی معلمان و اولیاء و نمایندگان محلی نیز به عنوان دیگر برنامههای مدنظر یاد کرد و گفت: تولید الگوهای کاربردی براساس مفاد سند در حوزه محتوا که هم محتوای آموزشی درمدارس و هم محتوای کتابهای زبان آموزشگاهها را در برمیگیرد نیز در دستورکار است.
وی اضافه کرد: در حوزه کتابهای زبان آموزشگاهها یک رهاشدگی در سنوات گذشته وجود داشته است.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تعریف استانداردهای فضاهای آموزشی و اثرگذاری آن در شهریه مدارس نیز در حال انجام است گفت: در قالب این نوع برنامه سعی در ارتقای کیفیت حوزه مدارس غیردولتی داریم.
محمودزاده به تعیین شاخصهای کمی و کیفی اجرای سندتحول بنیادین در مدارس غیردولتی نیز اشاره و اظهار کرد: همه اینها در چارچوب یک سند راهبردی در اختیار استانها قرار گرفته و اقدامات لازم در حال پیگیری است.
نرم افزار مدیریت آموزشگاه زبان
در راهمام امکانات جامع ویژه ای برای آموزشگاه های زبان در مقیاس های بزرگ و کوچک از پیش فراهم شده است تا فرایند مدیریت حرفه ای یک آموزشگاه زبان را براحتی فراهم سازد.
بطور مثال در آموزشگاه هایی که زبان های خارجی مختلفی تدریس می کنند، ساماندهی گروه های آموزشی، سطح ها، کلاس ها، و ثبت نام های زبان آموزان هر زبان خارجی براحتی امکان پذیر است. از گزارش گیری آموزشی و مالی تا صدور گواهی تنها بخشی از امکانات متنوع در راهمام است.
یکی دیگر از فرایندهای متداول در یک آموزشگاه زبان، انجام تعیین سطح زبان آموز پیش از ثبت نام در آموزشگاه و یا پیش از ثبت نام در هر ترم است. که این امکان براحتی و با جزئیات در نرم افزار مدیریت آموزشگاه راهمام قابل انجام است.